„Nie od razu Kraków zbudowano”, czyli szpagat dla początkujących

Na każdych zajęciach tanecznych prowadzonych przez panią Dorotę Gwiżdż przywiązuje się dużą wagę do rozgrzewki! I bardzo słusznie, bo jest to sprawa, której nie należy bagatelizować. Ćwiczenia rozgrzewające powinny obejmować wszystkie partie ciała. W ten sposób przygotujemy się do każdego treningu, także do szpagatu, gdyż rozgrzane mięśnie są mniej podatne na kontuzje i urazy. Szczególnie tancerze, którzy marzą o zrobieniu kiedyś szpagatu muszą poświęcić rozgrzewce więcej czasu i zaangażowania.

Poniżej zamieszczamy link do filmiku z rozgrzewką. Obejrzyjcie i ćwiczcie codziennie, aby osiągnąć zamierzony cel:

Nie zrażajcie się kiedy od, mniej więcej, szóstej minuty okaże się, że nie dacie rady wykonać tak głębokiego skłonu, nie dostaniecie do palców stóp, nie zrobicie takiego rozkroku. Wszystko przed wami, jeżeli tylko będziecie ćwiczyć regularnie. Zróbcie codziennie tyle, ile możecie, pamiętając o prostych nogach i dokładnym wykonywaniu ćwiczeń.

Niestosowanie się do zaleceń trenera może nam zaszkodzić i, co równie ważne, zwyczajnie szkoda czasu. Zapewniamy, że z każdym dniem będzie coraz lepiej. Jesteście młodzi, wasze mięśnie i ścięgna są bardzo elastyczne, szybko się rozciągną, ale trzeba ćwiczyć i bardzo chcieć.

Po treningu rozciągnijcie się. To pozwoli uniknąć tzw. zakwasów i poczucia sztywności mięśni, które staną się bardziej elastyczne, a wy będziecie bardziej rozluźnieni na co dzień. Życzymy powodzenia. Ciekawe czym zaskoczycie Panią Dorotę i czym zadziwicie samych siebie, kiedy wreszcie wszyscy wrócimy do wspólnych zajęć. 🙂

Dorota Gwiżdż