- Wiek od 14 do 19 roku życia.
- Formowanie z gliny przystosowanej do toczenia na toczku garncarskim.
- Kolejne etapy pracy z gliną: projekt, wykonanie, dekorowanie odpowiednimi technikami.
- Praca grupy opiera się na indywidualnych projektach konsultowanych z nauczycielem.
- Uczeń przygotowuje bardzo mokrą glinę i obrabia ją na kole garncarskim, retuszuje, czyści oraz zdobi z wykorzystaniem wszystkich technik zdobniczych.
- Wiek od 14 do 19 roku życia.
- Grupa zaawansowana, wykonująca prace o dużym stopniu trudności, według wcześniej poznanych umiejętności i technik.
- Praca grupy opiera się na własnych projektach – konsultowanych z nauczycielem.
- Uczestnik wykonuje projekt, pracę właściwą z gliny dobierając odpowiednią technikę i formy dekoracji.
- Uczestnik wykonuje retusz, zdobienie: szkliwienie, angobowanie, stosowanie reliefu wklęsło – wypukłego czy nacieku z masy lejnej.
- Nauka wzorcowego wykonania odbitek różnorodnych materiałów i faktur na mokrej masie gliny.
- Wiek od 13 do 19 roku życia.
- Formowanie prac w glinie o dużym stopniu trudności.
- Projektowanie i wykonywanie prac przestrzennych i płaskich.
- Dekorowanie różnorodnymi technikami.
- Odlewanie prac z form gipsowych: masa lejno – odlewnicza.
- Obróbka odlewów.
- Dekorowanie: relief, perforacja.
-
- Wiek od 10 do 14 roku życia.
- Koło ceramiczne dla uczestników zaawansowanych.
- Formowanie w glinie prac o większym stopniu trudności płaskich i przestrzennych np. na butelce, talerzach, półmiskach, przedmiotach o obłych kształtach.
- Poznanie technik zdobniczych, takich jak naklejka z gliny, relief wypukły i wklęsły, nacieki z masy lejnej, wycinanie – ażur, szkliwienie, angobowanie.
- Wiek od 8 do 10 roku życia.
- Koło ceramiki dla uczestników początkujących.
- Uczniowie poznają podstawy lepienia w glinie od fazy wyrabiania gliny poprzez ubijanie, wałkowanie do fazy formowania poprzez scalanie kawałków płatków bądź wałków z gliny.
- Nauka wykonywania łączeń, scalania prac, wygładzania nierówności i usuwania zanieczyszczeń.
- Nauka dekorowania prac (wazony, patery, talerze itp.) według wcześniej wykonanego i zaakceptowanego przez nauczyciela wzoru.